CĂLĂTORIE. Experiența unui maramureșean cu trenul Baia Mare – Viena

Un maramureșean a ales să povestească experiența sa în cazul unei călătorii cu trenul, pe ruta Baia Mare – Viena. Acesta a prezentat atât plusurile, cât și minusurile unei astfel de ”aventuri”.

Surprizele plăcute s-au referit la curățenia din vagoane, dar și din toalete. În plus, călătorii au putut servi diverse produse la vagonul restaurant, la prețuri accesibile, în timp ce admirau peisajul pe geam.

”De la plecarea trenului, condițiile au fost perfecte în raport cu prețul. Mă refer la funcționarea aerului condiționat, curățenia din vagon dar mai ales situația toaletei care m-a surpins plăcut fiind curată și îngrijită. Trenul este format din vagoane salon dotate cu măsuță, prize USB/220V și mult spatiu de întins picioarele. Pot spune că n-am dus lipsa de spațiu, mult mai bine față de avioanele wizz, însă acolo zbori cel mult 4h in Europa. Bagajele de tip troler au stat pe raftul de deasupra fără probleme.

În Debrecen, se schimbă locomotiva, iar în Puespoekladany, vagoanele de Baia Mare se întâlnesc cu trenul de Cluj Napoca (EC146), tren care are in componență și vagon restaurant. De aici apare și misterul călătoriei cu trenul deoarece am rămas surprins de prețurile corecte și meniul diversificat al restaurantului. Am petrecut mult timp din călătoria mea aici fiind o plăcere deosebită să servești ceva și să poți admira peisajul pe geam. Paradoxal, spre finalul călătoriei o bună parte din produse erau epuizate”, a mărturisit Andrei Ansary, în postarea sa pe o rețea de socializare.

Viteze cam mici de deplasare în România

În total, călătoria din Baia Mare până în Viena durează cam 10 ore și jumătate. Timpul ar fi mai scurt însă, dacă calea ferată din țara noastră ar permite viteze mai mari de deplasare.

”Trenul IR EC/687 pleacă în fiecare zi la ora 08:00 de la linia 1 din Baia Mare, iar durata călătoriei este de 10h:21m. Din totalul timpului, aproximativ 1h:30m este utilizată pentru procedurile de control vamal și opriri tehnice. Pe distanța Baia Mare – Medieșul Aurit viteza călătoriei este de 50km/h, de la Medieș – Valea lui Mihai (stația de frontieră) viteza variază între 80 km/h și 100km/h.

La ora 14:20 trenul ajunge in Budapesta unde schimbă locomotiva având o oprire de 20 de minute. Din Budapesta, viteza de călătorie pana la Viena a fost de 160km/h, recuperând o mare parte din totalul de timp parcurs iar la 17:10 am ajuns la destinație fără întârziere. Nu am regretat deloc alegerea făcută, chiar am să o mai repet. Mă bucur că pe lângă oferta curselor aeriene, Baia Mare este conectată cu o importantă capitală europeană pe cale ferată. Mă deranjează indiferența privind reabilitarea căii ferate și aducerea ei la o viteză decentă. Segmentul Baia Mare – Mediesul Aurit (1h) din totalul de 3h parcurse pe teritoriul României”, mai povestește acesta.

Per total experiența a fost una pozitivă și este o ocazie de a vizita o capitală europeană renumită, la un preț de transport competitiv, mai ales dacă biletele sunt cumpărate din timp.

Ana-Maria HOJDA

Ana-Maria HOJDA
Ana-Maria HOJDA