COSTEL PÎRVĂNOIU: ”Nu cred că Baia Mare este un oraș sărac, dar banii publici s-au dus până acum în servicii supraestimate valoric”

Astăzi e Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, însă unul dintre cele mai elementare beneficii de care ar trebui să aibă parte băimărenii este încălcat de ani de zile prin ignoranța autorităților centrale și locale. Luna trecută, inspectorii protecției consumatorilor au închis temporar, din nou, Gara Baia Mare, din cauza condițiilor insalubre și a pericolelor aferente. Pereți degradați, tavan cu infiltrații, instalații sanitare vechi, peroane deteriorate. Așa arată o gară a anului 2024 și, din păcate, e tocmai în Baia Mare.

Politicianul Costel Pîrvănoiu este de părere că autoritățile locale ar trebuie să facă toate demersurile posibile pentru includerea Gării în patrimoniul local. Mai ales că o declarație recentă a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, dă speranțe în acest sens.

”Într-o declarație recentă la TV, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a spus că toate gările din țară care nu sunt cuprinse într-un proiect de reabilitare al ministerului pot trece, la cererea consiliilor locale, în proprietatea primăriilor. Gara unui oraș, a unui municipiu de talia Băii Mari, este foarte importantă și, dacă aceasta ar fi relocată administrației locale, s-ar putea găsi resursele necesare. Dacă nu de la bugetul local, atunci printr-un parteneriat public-privat. Nu cred că Baia Mare este oraș sărac, dar banii publici s-au dus până acum în servicii supraestimate valoric. Avem cea mai scumpă deszăpezire din România, într-un oraș în care abia a nins în ultimii ani. Dar aici e vorba de miliarde de lei și de firme de „casă”. Dacă s-ar proceda corect din acest punct de vedere, sigur ar rămâne bani și pentru investiții de acest fel”, a punctat Costel Pîrvănoiu.

În contextul atribuirii Gării către administrația locală, politicianul Costel Pîrvănoiu este de părere că un parteneriat public-privat este soluția ideală atât pentru a face economii la bugetul local, cât și pentru a oferi condiții decente, europene, băimărenilor și tuturor celor care folosesc trenul ca mijloc de transport.

”Nu cred că Baia Mare nu și-ar permite să reabiliteze o incintă și un perimetru precum cele de talia Gării, dar dacă nu sunt bani, se poate recurge la parteneriate publice-private, în care o societate reabilitează, amplasează magazine în interiorul clădirii, precum cele din aeroporturi. Gara poate deveni un mini-mall, o poartă frumoasă de intrare în Baia Mare, cu săli de așteptare curate, care să ofere condiții demne de anul 2024 băimărenilor. Mai mult, putem transforma clădirea într-una independentă energetic, montând panouri fotovoltaice ce pot oferi atât energie electrică, cât și căldură. E inuman ca cei care folosesc trenul să fie nevoiți să stea afară, în picioare, până ajunge trenul în gară”, a conchis Costel Pîrvănoiu.

Maria STOICA

 

Maria Stoica
Maria Stoica