
INTERVIU. Anul trecut, OPC Maramureș a dat amenzi în valoare de peste 3 milioane de lei
Ziua Mondială a Dreptului Consumatorilor este celebrata azi, 15 martie. În țara noastă, consumatorii sunt protejați de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, prin comisariatele din teritoriu. Dacian Manoliu, șeful comisaritului din județul Maramureș, ne-a acordat un interviu în exclusivitate pentru Glasulmm.ro.
– Dle, Manoliu, în ce măsură sunt protejați consumatorii maramureșeni?
– Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Maramureș este omniprezent în toată viața publică, economică a județului. Noi suntem prezenți prin faptul că recepționăm reclamații de la consumatori persoane fizice, în raport cu operatorii economici.
– Cât de des reclamă maramureșenii faptul că le sunt încălcate drepturile?
– Dacă anul trecut erau un număr de 100 de reclamații pe lună, acum avem în jur de 200 de reclamații pe lună. Noi înregistrăm reclamații pe tot ce înseamnă alimentație publică, alimente, service-uri, electricitate. Mai nou înregistrăm reclamații din țară. Preluăm din toată țara reclamații referitoare la Tarom. Mai avem societăți comerciale pe care colegii din țară le redirecționează către noi. În general, reclamațiile se duc în județul în care operatorul economic își are sediul. Deci, dacă operatorul este din județul Maramureș, reclamația vine la Maramureș. În plus, noi efectuăm controale tematice de verificare a operatorilor economici pe mai multe paliere. Avem un proiect tematic trimestrial care ne este transmis de sus de la ANPC. Dar avem și controale tematice proprii.
– Cum s-a desfășurat activitatea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Maramureș în ultimul an?
– Anul trecut am efectuat un număr de 2.173 de controale la operatorii economici. În cadrul controale tematice naționale au fost efectuate 940 de acțiuni de control. Avem 910 acțiuni de control, în cadrul a 33 de tematici proprii, vorbesc de cele regionale. Reclamații înregistrate sunt peste 2.000. Au fost întocmite 1.400 de procese verbale cu sancțiuni, iar valoarea amenzilor este peste 3 milioane de lei.
– Ce acțiuni de informare pregătește ANPC de 15 martie, Ziua Internațională a Consumatorilor?
– Legat de ziua de 15 martie, celebram și promovăm drepturile consumatorilor, care sunt garantate prin lege începând din 1983, când a fost marcată pentru prima dată ziua de 15 martie. Astfel, în săptămâna 13-17 martie ne dorim să organizăm, în unitățile de învățământ la nivel național, o serie de campanii de informare, în colaborare cu inspectoratele școlare județene. Tema din acest an este “Achiziția din online – o achiziție sigură”.
A consemnat Mircea MERLAȘ
