
MARAMUREȘ. Pacienți puși să aștepte ore în șir pentru o rețetă sau un bilet de trimitere
Situație neplăcută atât pentru bolnavii din Maramureș, cât și pentru cadrele medicale. Unele probleme la Sistemul Informatic au făcut ca o parte din serviciile medicale să nu poată fi validate.
În aceste condiții, s-au putut emite bilete de trimitere sau rețete spre exemplu, însă pacienții au avut de așteptat ore în șir până să-și primească cardul înapoi, deoarece în sistemul informatic nu se puteau valida serviciile medicale oferite. O parte din medicii de familie au mărturisit că întâmpină destul de des probleme de acest fel, însă în această săptămână au avut zile în care abia au reușit să valideze câte un serviciu medical, iar asta în afara orelor de program. De cealaltă parte, bolnavii sunt extrem de nemulțumiți pentru că sunt puși pe drumuri sau sunt nevoiți să aștepte ore în șir, pentru a-și primi înapoi cardul de sănătate.
Situații aleatorii în care apar erori de validare
Oficialii Casei de Asigurări de Sănătate Maramureș au precizat că deja au primit telefoane din partea furnizorilor de servicii medicale, care au reclamat astfel de cazuri, iar acestea au fost transmise mai departe la nivel central. Însă, cel puțin deocamdată, nu s-a găsit o soluție viabilă care să rezolve rapid situația.
”Aplicația în sine de citire a cardului funcționează, dar sunt situații aleatorii în care nu se validează serviciile. La același furnizor medical, la unii pacienți funcționează și la alții nu. Problema s-a transmis la Casa Națională, care încearcă să găsească problema. Practic se citește identitatea persoanei, dar apare un mesaj de eroare la validarea respectivă și până medicii nu primesc un feed-back dacă pot să se încreadă că într-adevăr eroarea respectivă poate fi încărcată în sistem în 30 de zile, cum spune legislația sau nu, este foarte greu.
Nu par a fi defecte cardurile respective. Așteptăm să vedem care poate să fie rezolvarea. În mod normal, când o aplicație de acest fel e blocată și nu funcționează, se emite un ordin de președinte și se validează serviciile. Se ignoră solicitarea de a valida cu cardul, sunt soluții. Aici însă nu mai poți să faci așa, pentru că aplicația funcționează, doar la unele cazuri nu merge”, a declarat Carmen Prodan, președintele CAS Maramureș.
Ana-Maria HOJDA
,