PRIMARUL VASILE COMAN: “Orașul Vișeu de Sus are nevoie urgent de o centură ocolitoare”

Atât localnicii, cât și turiștii ce invadează orașul Viseu de Sus în perioada estivală, aglomerează centrul localității, ceea ce duce la crearea ambuteiajelor în trafic. Din acest motiv, autoritățile locale caută cele mai bune soluții pentru a rezolva această problemă.

Primarul orașului Vișeu de Sus, Vasile Coman: “Unul din obiectivele mele principale a fost, este și va fi realizarea unei Centuri ocolitoare  a orașului Vișeu de Sus. N-am renunțat niciodată la această idee și voi depune toate eforturile posibile pentru materializarea acestui proiect atât de important pentru localitatea noastră.

Implementarea proiectului, împreună cu sistemul de semaforizare deja funcțional, vor rezolva în mod definitiv problema supraaglomerării, în anumite perioade din an, a traficului rutier. Odată creată această alternativă, tot traficul greu va fi deviat, iar centrul orașului se va putea bucura de libertatea mult dorită.

Chiar în această perioadă, cu ajutorul unei firme de proiectare se realizeaza studiile de teren: topografice si geotehnice, pe baza cărora vor fi stabilite soluțiile tehnice ale obiectivului de investiții, care creionează ceea ce va fi Centura ocolitoare a orașului Vișeu de Sus.

Realizarea acestui proiect are la bază următoarele criterii principale: afectarea unui număr cât mai mic de case; realizarea unui traseu de drum nou, care să evite traversarea spațiului construit; scurtarea timpului de călătorie pentru ocolirea orasului – circa 5 minute pe un traseu de aproximativ 4 km lungime;creșterea siguranței circulatiei în trafic; degrevarea orașului de traficul greu, reducerea poluarii sonore si a aerului;

Soluțiile tehnice vor fi definitivate în cadrul Studiului de Fezabilitate aflat în pregătire, si vor fi aduse public la cunoștință tuturor locuitorilor, de îndată ce vor fi finalizate.

Traseul centurii ocolitoare se desprinde din DN18, în zona km 124+000 si se încheie la iesirea către Moisei în zona km 127+500, având o lungime de aproximativ 4 km. Centura ocolitoare va avea caracteristici tehnice pentru un drum de clasă tehnică 3, cu latimea platformei de 10 m, din care 2 x 3.50 m carosabil si 2 x 1.50 m acostament consolidat, cu o viteza de proiectare de 80 km/ora. Conexiunea cu DN18 se va asigura prin intersectii giratorii, iar intersectiile cu drumurile locale vor fi realizate in regim denivelat cu pasaje, pentru asigurarea unei fluențe a traficului și un grad ridicat pentru siguranța circulației”.

 

GlasulMM
GlasulMM