Utilizatorii de Internet continuă să folosească parole foarte simple, uşor detectabile de către hackeri

24 de miliarde de combinaţii de nume de utilizator şi parole circulau, în 2021, pe pieţele infracţionale online, în creştere cu 65% faţă de cifrele din 2020, însă cu toate acestea mulţi utilizatori de Internet continuă să le facă viaţa mai uşoară infractorilor cibernetici, prin alegerea unor parole simple, reiese dintr-un raport publicat pe blogul din România al companiei de securitate informatică, Eset.

Potrivit sursei citate, o listă a celor mai slabe parole folosite în 2022, întocmită de către NordPass, arată că, în 30 de ţări, cea mai populară parolă a continuat să fie „password”, cu aproape cinci milioane de înregistrări. Pe locul al doilea s-a situat „123456”, urmată de varianta sa un pic mai lungă: „123456789”….

De asemenea, în top se mai regăsesc „guest”, „qwerty”, „12345678”, „111111”, „12345”, „col123456” şi „123123”. Cele mai multe dintre conturile care au aceste parole pot fi compromise în mai puţin de o secundă, precizează specialiştii.

„Totodată, cercetătorii au observat în fiecare an apariţia unor tipare similare, iar printre favoritele din toate timpurile, asociate cu diverse sporturi, obiecte sau branduri, se află: echipe sportive („Steaua Roşie Belgrad”, care a însumat peste 58,5 milioane de utilizări în diverse conturi), branduri de modă („tiffany” a fost folosit de aproape 14,8 milioane de ori), înjurături (cel mai popular dintre acestea a fost „f*ck”, folosit de peste 21 de milioane de ori), artişti muzicali (cu U2 în topul listei, cu peste 33 de milioane de utilizări), filme („leon” – cu 6,4 milioane de parole), maşini (peste opt milioane de utilizatori au avut ca parolă „mini”), jocuri video (cel mai popular, în 2022, a fost „arma”, cu peste 6,2 milioane de utilizatori) şi mâncare (aproape 8,6 milioane de parole au conţinut cuvântul „fish”)”, scrie Agerpres.

foto The Times

cm
cm