
YouTube monetizează clipurile încărcate în secțiunea “Shorts”, pentru a face față concurenței cu TikTok
Alphabet, compania-mamă a Google și YouTube, le va oferi bani din publicitate creatorilor de conținut care încarcă videoclipuri în secțiunea “Shorts”, unde se regăsesc videoclipuri în format foarte scurt.
Pentru a beneficia de veniturile din publicitate, creatorii de Shorts trebuie să aibă peste o mie de abonați și un anumit număr de vizualizări. Din totalul veniturilor obținute din publicitate, YouTube va da 45% pentru videoclipurile scurte. “Am observat o creștere mai mare a numărului de utilizatori ai Shorts, iar acest lucru ne dezvoltă inventarul și creează mai multe oportunități pentru agenții de publicitate” , a declarat Nicky Rettke, vicepreședinte al gestionării produselor la YouTube.
Potrivit biziday.ro, măsura vine în contextul în care platformele de social media caută să își mărească veniturile de publicitate, dar și să reducă alocările pentru marketing. YouTube a început o campanie de promovare a diviziei Shorts a aplicației pentru a putea concura cu TikTok, cea mai folosită astfel de aplicație și spre care se orientează cei mai mulți creatori de conținut.