NU-I CHIAR AȘA. Călătoria Baia Mare – Viena, doar un miraj
După ce un maramureșean a postat pe rețelele de socializare experiența sa pe trenul Baia Mare – Viena și s-a declarat încântat de călătorie, apar și voci care spun că lucrurile nu stau chiar așa. Deficiențele sunt multe, mai ales pe timp de vară, printre care amintim căldură infernală, miros de la toaletă și un comportament care nu face cinste față de călătorii plătitori de bilete: o familie cu doi copii a fost lăsată fără locuri, să se descurce. Pentru ca alte familii să nu treacă prin același calvar, mama a povestit totul într-o postare pe rețelele de socializare.
”Dragilor nu sunt adepta postările dar nu pot sta indiferentă la nepăsarea altora. Dacă și voi sunteți atrași de mirajul călătorie cu trenul Baia Mare – Viena, vă anunț că este un mare BULLSHIT. Am plecat într-o mini vacanță de 4 zile cu copiii din care 2 pe tren, doar am auzit și noi că sunt super condiții, nu se compara cu ce vedem in trenurile de la noi, dar realitatea este alta una destul de dureroasa. Am plecat în data de 26 august, pe temperaturi de 38 de grade ât au fost afară aerul condiționat s-a transformat în ventilație, am făcut sauna gratis, întrebând controlorul de tren austriac care a urcat de pe teritoriul Austriei (pe cei de pe teritoriul Ungariei dacă nu ști maghiară slabe șanse să găsești pe cineva cu care să te înțelegi în altă limba) ne-a răspuns că merge clima doar nu face față în perioada aceasta din cauza temperaturilor ridicate, adică ptr. ei era ceva normal nu înțelegea de ce suntem revoltați.
Pe lângă faptul că aerul era insuportabil din când în când venea câte un miros puternic de la toaleta, deși eram poziționați în mijlocul vagonului în compartiment. La întoarcere am sperat la mai bine fiind 18 grade afara totul trebuia sa meargă perfect, dar cum nimic nu este perfect în lumea asta am întâmpinat alte neplăceri, trenul a ajuns pe linia de pornire cu 5 minute înainte de plecare, aveam bilete cu locuri rezervate (plătite separat) vagonul în care aveam locurile era închis, întrebandu-i pe cei care se perindau în preajma trenului controlori și ceva responsabil de tren de situație, ne-au răspuns că vagonul rămâne închis că așa au primit directivă este defect și să ne căutăm locuri în alte vagoane dacă sunt.
Din păcate din cauza supraaglomerarii și a faptului că eram cu bagaje, cu 2 copii după noi am preferat sa rămânem pe hol unde am reușit să îi punem pe copii pe două scăunele rabatabile, oricum nu aveam cum sa trecem prin mulțime și mai era și faptul că, chiar dacă găseam loc aveam mari șanse sa fim ridicați de pe locuri de alți pasageri care aveau locul rezervat. Am sperat că va veni cineva sa rezolve situația ceea ce nu s-a întâmplat, până după Budapesta nu a venit nimeni sa ne verifice biletele (deși la dus din Budapesta până în Viena au venit de 3 ori sa verifice biletele). În Budapesta ne-au dat jos din tren și ne-au redirecționat spre o altă linie de tren, deși cică trenul respectiv trebuia sa fie pe ruta directă.
Au adus aceleași 2 vagoane de Baia Mare (cel defect în care aveam locurile nu mai era defect și cel din care ne-a dat jos și le-a cuplat cu vagoane de Cluj deși de la Viena au fost vagoane de Cluj) nu am reușit sa vorbim cu nimeni despre situație nu știau decât maghiara. Cert este ca de la Budapesta am stat în vagonul în care trebuia să stăm din Viena, dar acolo a fost închis și din Budapesta l-au deschis, în afara faptului că l-au mutat de pe o linie pe altă nu am văzut să facă alte reparații și nici timpul nu le-ar fi permis, toate acestea s-au întâmplat sub ochii noștri.
După ce am pornit din Viena am sunat la Agenția CFR Baia Mare de unde am achiziționat biletele răspunsul a fost ca nu ne pot ajuta cu situația și reclamațiile se le depunem la reprezentanții trenului, vecinii noștri unguri, dar când am luat biletele nu am fost trimiși să le luăm de acolo ni le-au vândut fără probleme și ne-au și zis ca este foarte frumos și minunat, mai mult doamna a zis că ea este o persoană fizică si nu are cum să mă ajute, de zici că aș fi sunat la ea acasă nu la Agenția CFR.
De la OPC ne-au zis ca știu că sunt probleme pe această rută deci nu era prima data când s-a întâmplat, doar că nu cred ca pot să ne ajute dacă trenul nu aparține de CFR călători, m-au îndrumat să fac reclamație și vom vedea ce se va putea face și dacă se va putea face ceva. Asa că date fiind cele de mai sus nu vă așteptați la minuni acestea din păcate nu există pe această rută, chiar dacă este un tren internațional condițiile nu sunt cu mult mai diferite decât cele de pe țară și dacă vă hotărâți să călătoriți cu acest tren să vă așteptați la orice că este o normalitate. Alt aspect viteza cu care circulă trenul pe Ungaria până la Budapesta este echivalentă cu viteza cu care circulă pe țară, la dus a avut întârziere de aproximativ 1 ora și 20 minute. Deci nu aveți așteptări, înarmați-va cu multă răbdare, vă doresc drumuri bune fără peripeții!”, a precizat Adriana Mureșan.
Ana-Maria HOJDA