
ÎN LOCUL FRUNZEI ELENEI UDREA. Jurnalistul Charlie Ottley propune un nou brand de țară
Pe vremea când era ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a lansat în 2010, un nou brand turistic al României. Este vorba de o frunză de stejar, însoțită de sloganul „Explore the Carpathian garden”.
Celebra frunză a Elenei Udrea ar putea fin înlocuită, dacă propunerea binecunoscutului jurnalist britanic Charlie Ottley va fi îmbrățișată de guvernanți.
„România are nevoie de un nou logo turistic. Nu e suficient să spunem că avem copaci (și întâmplător cel mai slab record de defrișări ilegale din Europa). Și Carpathia nu este o grădină, cu garduri vii ordonate, peluze tunse îngrijit și paturi cu flori bine îngrijite. Este ultima sălbăticie adevărată din Europa cu cea mai mare pădure mixtă supraviețuitoare și două treimi din prădătorii de vârf ai Europei. România este, de asemenea, o țară cu mii de ani de istorie complexă și o moștenire culturală diversă care se întoarce înainte de daci. Este, de asemenea, un pământ al belșugului.
Din acest motiv, am creat un nou logo pentru a încerca să reflecte aceste aspecte importante. Este gratuit să o folosești pentru toată lumea ca alternativă la frunză. Fără îndoială că mulți oameni îl vor urî sau nu vor fi de acord cu elementele cheie, dar cel puțin sper că am adus dezbaterea în prim plan și invităm pe oricine să vină cu propriile modele așa cum am făcut-o acum aproape un an. Și vă rog să nu uitați că asta nu este pentru noi, ci pentru lume și astfel mesajul trebuie să fie în engleză și să fie înțeles de străinii pentru care – sălbăticia semnifică frumusețea și natura neatinsă, un răsărit înseamnă o țară un nou început și un snop de porumb simbolizează abundența. Dacă vă place vă rugăm să distribuiți și să ne susțineți în misiunea noastră de a urmări Ministerul Turismului pentru a adapta sau adopta acest nou design!, a scris Charlie Ottley”, pe Facebook.
Mihai ROMAN