ERASMUS. Două profesoare din Cavnic, la un curs de formare în Cipru

Prof. dr. Crinela Borcut și prof. dr. Melania Dobrican de la Colegiul Economic ”Pintea Viteazul” Cavnic au participat, între 26 februarie și 1 martie, în Cipru, la un curs de formare derulat în cadrul proiectului de mobilitate ”Education Boost with Erasmus+”. Finanțat de Comisia Europeană, proiectul este derulat în cadrul Acreditării Erasmus pentru mobilități în domeniul Educației școlare, deținute de Colegiul Economic ”Pintea Viteazul” Cavnic.

Participarea cadrelor didactice la curs a vizat atingerea obiectivului 5 din Planul Erasmus propus în cadrul acreditării și anume: dezvoltarea competențelor de organizare de activități educative „outdoor” în scopul unei educații incluzive, pentru 50% din cadrele didactice din instituție, în cinci ani de implementare a acreditării.

”Mobilitatea în Cipru a reprezentat o experiență inedită, neașteptată pentru mine. Pe lângă cadrul paradisiac în care s-a desfășurat formarea, am participat la sesiuni de training intense, în care partea teoretică s-a îmbinat armonios cu aplicațiile practice. Am învățat lucruri noi atât de la formatori, cât și de la ceilalți participanți la curs, descoperind că toți cei care eram prezenți aveam același scop și aceeași motivație de a participa: îmbunătățirea activității de la clasă, organizarea de activități instructiv-educative cât mai atractive pentru elevii noștri”, a subliniat prof. dr. Melania Dobrican.

Cursul a cuprins atât activități de formare pe gamificare, game-based learning, educație outdoor și educație non-formală (în general), cât și vizite de cercetare la două școli. Mai mult, programul a fost completat cu activități aplicative: jocuri outdoor, indoor, dramatizare (joc de rol).

”Dincolo de ineditul, de atipia lor, activitățile din cadrul mobilității cipriote de la sfârșitul lui februarie – începutul lui martie 2024 m-au fermecat prin complexitate, prin ludicitate, prin spiritul lor sprințar: astfel de activități, adaptate la specificul disciplinei predate și coroborate cu dimensiunea de “outdoor” pot contribui în mod semnificativ la dezvoltarea persoanei și personalității tinerilor noștri, a căror nevoie de libertate, de creativitate și exprimare plenară va fi astfel mult mai focusată și împlinită”, a punctat prof. dr. Crinela Borcut.

Pe durata participării la curs, cadrele didactice au bifat, totodată, și dezvoltarea unor competențe precum cele de comunicare în limba engleză, munca în echipă (internațională), competențe în organizarea de activități outdoor, prin utilizarea de metode non-formale, dar și sensibilizare și exprimare culturală.

Maria STOICA

 

GlasulMaramuresului
GlasulMaramuresului